Meisjesdag

Nationale meisjesdag

“Meisjes naar school laten gaan is waarschijnlijk de beste renderende investering die ontwikkelingslanden kunnen doen” Lawrence Summers, (ex-) voorzitter De Wereldbank.

De toekomst van Bangladesh hangt af van de toekomst van haar meisjes. Totdat meisjes als even waardevol en belangrijk worden gezien als jongens, zal de ernstige ondervoeding in Bangladesh blijven voortduren en zal de economische groei van Bangladesh belemmerd worden.

“Nationale Meisjesdag” (National Girlchild Day) een initiatief van The Hunger Project, wordt door steeds meer NGO’s, vrouwengroepen, scholen, universiteiten. Ministeries en media in Bangladesh nagevolgd als dè nationale strategie om ervoor te zorgen dat meisjes een gelijke behandeling en gelijke kansen krijgen. Het is van het grootste belang voor de toekomst van Bangladesh dat meisjes een betere gezondheid krijgen, onderwijs kunnen volgen en een gezonde en gevarieerde voeding krijgen.

Van de hoofdstad Dhaka tot (in het geval van Stichting Puja) de dorpen van Bangladesh worden er in het kader van Nationale Meisjesdag daarom acties gevoerd om de bevolking van dit belang te doordringen.